Beyin Hasarı Tedavisi

Beyin hasarı her hastayı farklı etkileyerek işlevsellikte kalıcı veya geçici değişikliklere yol açan hareket, kendine bakım, günlük yaşam aktiviteleri, duygu, bilişsel ve iletişim ile ilişkili bozukluklara neden olabilir.

Beyin hasarı gerçekleşen hastalarda mümkün olan en iyi sonuçları elde etmek için en kısa sürede rehabilitasyon tedavisine başlamak önemlidir.

Rehabilitasyonun amacı, hastayı günlük yaşam becerilerini yeniden kazanarak ve yeniden öğrenerek, yeteneklerinin en iyi şekilde normal bir hayata geri dönmesi için eğitmektir.

NeuroverseClinic olarak her beyin hasarı geçirmiş hastanın birbirinden farklı şikayetleri olabileceğini biliyoruz. Bu nedenle her hasta için en iyi sonuçları sağlamak üzere kişiselleştirilmiş bir tedavi planı geliştirmek için hastalar ve aileleriyle yakın bir şekilde çalışıyoruz.

Erken tedavi
Robotik cihazlar ve sanal gerçeklik teknolojileri
Bireysel yoğun ve kapsamlı tedavi
Haftalık değerlendirme
24 saat doktor gözetimi

Beyin Hasarı Tedavi Programı

Travmatik ve travmatik olmayan beyin hasarı bakımının tüm süreci boyunca fiziksel, zihinsel ve duygusal rehabilitasyon sağlamak için NeuroverseClinic, uzmanlaşmış ekibiyle erken rehabilitasyona odaklanıyor. Travmatik beyin hasarının derin etkilerini yaşıyorsanız, yatılı fizik tedavi, kaybolan işlevlerinizi geri kazanmanızda iyileşmenizde size yardımcı olacaktır.

Hastanın erken dönemde kapsamlı yoğun rehabilitasyonu yürüme, el – kol fonksiyonlarını kullanma, yemek yeme, konuşma, sosyal kabiliyetlerin geri kazanılma başarısını artıran en önemli etkenlerden biridir.

Bütünsel yaklaşımımız en iyi tıbbi tedaviyi ve yoğun günlük terapileri gerektirir. Günlük tedavi programınız mevcut durumunuz ve hedefleriniz dikkate alınarak geliştirilir. Günde en 4-6 terapi seansına kadar süren yoğun kişiselleştirilmiş rehabilitasyon alabilirsiniz. Her terapinin amacı, kaybedilen becerilerin yeniden kazanılmasıdır:

Fizyoterapi: Konvansiyonel egzersizler kas gücünüzü ve koordinasyonunuzu geliştirmenize yardım edilir. Hareket kabiliyetinizin yeniden oluşması sağlanır.

Robot Destekli Yürüme Eğitimi: Hem yetişkin hem de çocuk hastaların tekrar yürümesini ve bacak fonksiyonlarının geleneksel fizik tedavi türlerinden çok daha hızlı ve daha doğru bir şekilde geri kazanılmasını sağlar.

Robotik El-Parmak-Kol Eğitimi: Hastanın kolunu destekleyen, ağırlığını azaltan ve kolun aktif hareketini güçlendiren robotik cihazlar sık tekrar ile yoğun tedavi sağlayarak beyinde yeniden öğrenme sürecini destekler.

Sanal Gerçeklik Destekli Yürüme ve Denge Eğitimi: Dengeyi, yürümeyi ve bilişsel işlevi geliştirmeye yardımcı olan çeşitli egzersizlerle “sanal gerçeklik ortamı” sunulur.

Elektrik Stimülasyonu: Etkilenen kasların erimesini önlenme ve kas güçlendirme amacıyla kullanılır.

Ergoterapi (İş Uğraşı Terapisi): Duysal ve motor gelişimin iyileştirilmesi ile günlük yaşam aktivitelerinin (giyinme, beslenme, diş fırçalama, yemek hazırlama, ev işlerini yönetme vb.) arttırılması sağlanır.

Bilişsel Tedavi: Hafıza, işlemleme, problem çözme, sosyal beceriler, muhakeme ve güvenlik farkındalığı gibi kayıp bilişsel yeteneklerin geliştirilmesine yardımcı olur.

Yutma Terapisi: Erken evrede video floroskopik yutma değerlendirmesi ve ihtiyaç dahilinde kaybolan yeteneklerin yeniden kazanılmasına yardımcı olur.

Konuşma Terapisi: Konuşma, dinleme, yazma ve anlamada kaybolan yeteneklerin tekrar sağlanması planlanır.

Solunum Terapisi: Solunum yollarındaki tıkanıklığı açmak ve fiziksel aktivite ve eforun geri kazanılmasına yardımcı olmak amaçlanır.

Beyin Hasarı Tedavisi Hakkında

Merak Edilenler

BEYİN HASARI NEDİR?

Beyin hasarı, herhangi bir yaşta herkesin başına gelebilecek nörolojik bir durumdur. Genellikle kafaya veya vücuda alınan bir darbe veya travma dışı bir yaralanmadan kaynaklanır.

Hasarın derecesi, yaralanmanın niteliği ve darbenin gücü gibi çeşitli faktörlere bağlı olabilir. Olayın yoğunluğuna bağlı olarak hiç belirti görülmeyebileceği gibi, yalnızca hafif belirtiler de ortaya çıkabilir. Bazıları olaydan hemen sonra ortaya çıkarken, diğerleri yalnızca birkaç gün veya hafta sonra ortaya çıkar.

Beyin hasarı orta-ağır olan hastalar ise beyin ameliyatları ve akut yoğun bakım süreçlerinin hemen ardından yatılı kapsamlı rehabilitasyon programına alınmaktadır.

BEYİN HASARLARI NASIL OLUŞUR?

Beyin hasarının nedenleri travmatik ve travma dışı hasarlar olarak ikiye ayrılabilir;

1. Travmatik beyin yaralanmalarının meydana gelebileceği iki yol vardır:

• Kapalı Beyin Hasarı: Kafatasında herhangi bir kırılma, delici olmayan bir yaralanma olduğunda meydana gelir. Kafatasının içindeki beynin hızlı ileri veya geri hareketi ve sarsılmasından kaynaklanır. Bu, beyin dokusunun ve kan damarlarının morarmasına ve yırtılmasına neden olur. Kapalı beyin yaralanmaları genellikle trafik kazaları, düşmeler veya temaslı ve darbeli sporların sonucudur.
    • Açık Kafa Yaralanması: Kurşun, künt bir nesne veya bir şarapnel parçasının beyni delmesi gibi kafatasında bir kırılma olduğunda meydana gelir.

2. Travma Dışı Hasarlar:

• Beyin tümörüne bağlı oluşan felçler
    • Menenjit veya ensefalit gibi beyin zarı ve dokusu enfeksiyonları
    • Toksik gazlar veya kurşun zehirlenmesi
    • Beynin oksijensiz kalma durumları (hipoksik-anoksik beyin hasarı),
FELÇ BELİRTİLERİ NELERDİR?

Yaygın travmatik beyin hasarı belirtileri şunları içerir:

• Bulanık görüş
• Kas zayıflığı veya yorgunluk
• Bilinç bulanıklığı ve hafıza sorunları
• Gürültü/ışık hassasiyeti
• Baş ağrıları
• Bilinç kaybı
• Duygularda artış
• Konuşma güçlüğü (afazi)
• Kusma

BEYİN HASARI REHABİLİTASYONUNDA NELER YAPILIYOR?

Beyin ve sinir hücrelerinin iyileşmesi, yaralanmadan hemen sonra başlar ve haftalarca sürer.  Araştırmalarda, rehabilitasyona ne kadar erken başlanırsa sonuçların o kadar iyi olacağı kanıtlanmıştır. Hatta çok erken, ilk birkaç hafta içinde yapılan tedaviler önerilmektedir. Ayaktan veya yatarak tedavi gören hastalar için uygulanan erken dönemdeki yoğun ve kapsamlı rehabilitasyonun, sinir sisteminin yeniden düzenlenmesini olumlu yönde etkilemede belirleyici bir rol oynadığı ve hastanın mümkün olan en yüksek seviyede işlevsellik kazanmasına yardım ettiği gösterilmiştir.

Bu kapsamda yapılan beyin hasarı rehabilitasyonu, hastaların hareket, denge, konuşma ve bilişsel işlevlerini geliştirmeye yönelik bir dizi tedavi ve eğitim programı hastaların bireysel ihtiyaçlarına göre uyarlanır. Fizyoterapi, iş uğraşı terapisi, robotik rehabilitasyon, yutma ve konuşma terapisi, bilişsel tedaviler uygulanır.

YATARAK FELÇ REHABİLİTASYONU İLE AYAKTAN REHABİLİTASYON ARASINDAKİ FARK NEDİR?

Hasta, yatılı fizik tedavi süresince Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzman Hekimi liderliğinde fizyoterapist, ergoterapist, rehabilitasyon hemşiresi, konuşma – yutma terapisti, solunum terapisti, psikolog, diyetisyen gibi multidisipliner bir ekip ile çalışır. Yatarak felç rehabilitasyonu, hastanın günde 24 saat bakım ve tedavi almasını gerektirir. Bu tür rehabilitasyon, genellikle felçten sonraki ilk birkaç hafta veya aylarda, hastanın en yoğun tedaviye ihtiyaç duyduğu dönemde yapılır.

Yatılı rehabilitasyon bilişsel ve egzersize dayalı programlar sunarak yatan hasta rehabilitasyonundan ayakta tedaviye geçiş arasındaki hasta iyileşmesi için en değerli zamanı kullanmak üzere tasarlanmıştır.

Yatılı servisimize kabulden sonra, hastalarımızın ihtiyaçlarına göre tamamen kişiselleştirilmiş bir rehabilitasyon programı tüm gün sürecek şekilde (4-6 saatlik tedavi süresi) sunulacaktır. Rehabilitasyon süreci robotik rehabilitasyon cihazları ile yoğun egzersiz programı, bütünsel bir yaklaşım için konsültasyonlar ve periyodik hasta değerlendirme süreçlerini içermektedir.

Hastalarımızın beyin ve tüm organları ile ilgili tıbbi tedavisi ile eş zamanlı olarak kapsamlı yoğun (intensive) robotik rehabilitasyon klasik rehabilitasyona göre çok daha hızlı ve 2 kattan daha etkin bir iyileşme olanağı sunar.

• Her gün 4-6 saat arası birebir rehabilitasyon
  • Tüm tıp branşları ile multi-disipliner hasta bakımı
  • 24 saat doktor gözetimi
  • Hastanın tüm ihtiyaçlarını kapsayan kişiselleştirilmiş robotik nörorehabilitasyon programı
YATILI REHABİLİTASYONUNDA NE KADAR SÜRE HASTANEDE KALMAK GEREKİR?

Nörerehabilitasyon amacı ile yatılı fizik tedaviye aldığımız hastalar için ortalama yatış süresi 8 haftadır. Ancak bu süre her hasta için farklılık gösterebilir. Hastadaki fonksiyon kayıpları, beyin veya omurilikteki hasarın şiddeti ve tedaviye aldığımız yanıtla ilgili olarak süre değişiklik gösterebilir. Hastanın durumu stabil olduktan sonra ayaktan tedaviler ile de devam edilebilir.

Kişiselleştirilmiş programınız, istikrarlı bir gelişme sağlamaya çalışmak için tasarlanacak ve haftalık olarak değerlendirilecektir. En iyi rehabilitasyon hizmeti için tedavi süreci boyunca hastanın ilerlemesi hakkında güvenilir ve objektif veriler sunulmasının gerekli olduğuna inanıyoruz. Bu değerlendirmeler sonucunda taburculuk kararınız belli olur.

REHABİLİTASYON PROGRAMINI SEÇERKEN NELERİ DİKKATE ALMALIYIM?

Rehabilitasyonun başarılı olması için 4 önemli faktör vardır:

1. Multidisipliner branş desteği sağlayan hastane
  2. Uzman tecrübeli fizik tedavi doktorları ve rehabilitasyon ekibi
  3. En iyi teknolojik destek
    • Yürüme robotu
    • El robotu
    • Kol robotu
    • İleri yürüyüş ve denge robotu
    • Entegre Sensörler&Sanal gerçeklik
    • Vucüt ağırlık sistemleri
    • Dokunmatik Ekranlar
  1. Tüm iyileşme potansiyelinin ortaya çıkarılması
  • Maksimum iyileşmeyi uyaran ortalama 4-6 saat süren yoğun ve kapsamlı tedavi programı
ÖRNEK BİR YATARAK TEDAVİ PROGRAMI NEYE BENZİYOR?

08.00- Kahvaltı

09.00- Fizyoterapi

10.00- Robotik Yürüme Eğitimi (Lokomat Pro veya C-mill VR plus)

11.30- Elektroterapi