Parkinson Hastalığı

Parkinson hastalığı, hareket sistemini ön planda etkileyen hastalar ve aileleri için geniş kapsamlı etkileri olan ilerleyici bir nörodejeneratif hastalıktır. İlaç tedavileri tedavi basamağının ilk sırasında yer almaktadır. İlaç tedavileri ile beraber nörolojik rehabilitasyon yaklaşımlarının ise hastanın şikayetlerinin iyileşmesinde önemi bilinmektedir.

Bu noktada yaşadığınız kontrol edilemeyen sallanma, denge ve koordinasyon güçlüğü ve katılık gibi istenmeyen vücut hareketleriniz için iyileşmenizi sağlayacak teknolojik yaklaşımlar uyguluyoruz.

Parkinson hastalığının nörolojik olarak kişiyi ne kadar etkilediğine bağlı olarak, rehabilitasyonumuzun amacı mümkün olan en uzun süre boyunca mümkün olan en yüksek yaşam kalitesini sürdürmeye odaklanır.

Rehabilitasyon tedavisi hastanın kas ve eklem esnekliğini, hareketliliğini, gücünü, eklemlerin hareket açıklığını arttırmayı, yürüyüş sırasındaki vücut duruşunu düzeltmeyi ve yürüyüş sırasındaki adım uzunluğunu korumayı ve iyileştirmeyi amaçlar.

Sadece hareket sistemi etkilenmeyen parkinson hastalarımızdaki diğer problemler açısından da rehabilitasyon sürecimizde bilişsel fonksiyonlar, uyku bozuklukları, otonomik ve duyusal işlev bozuklukları da hedefleyerek, kişiselleştirilmiş bir eğitim programını hastamızın durumuna göre uyarlıyoruz.

Optimize edilmiş farmakolojik tedavi
Düşme riskinizi en aza indirmek için yürüyüş ve denge rehabilitasyonu
Konuşma ve yutmanın iyileştirilmesi
Bilişsel bozuklukların, psikomental problemlerin ve kronik ağrının iyileştirilmesi

Parkinson Hastalığı Rehabilitasyonu

Parkinson ne kadar erken teşhis edilirse o kadar iyidir. Erken tedavi ile semptomları tamamen önlemek mümkün değildir, ancak şiddetli semptomların başlaması yıllarca ertelenebilir.
Rehabilitasyon birçok Parkinson hastası için çok önemlidir. Rehabilitasyon, örneğin derin beyin stimülasyonu gibi yeni bir tedaviden sonra önemli bir rol oynar, böylece tedavi edilen hastalar optimal koşullarla normal yaşamlarına dönebilirler. Ayrıca rehabilitasyon önlemleri, ilerlemiş Parkinson hastalığı ve örneğin denge veya yürüme bozukluğu olan hastalar için de önemlidir.

İlaç tedavisi, derin beyin stimülasyonu ve hareket terapisinin yanı sıra bilişsel ve konuşma eğitimini içeren sürekli ve bütünsel bir tedavi, semptomların ilerlemesini yavaşlatmanın anahtarıdır.

Bütünsel yaklaşımımız en iyi tıbbi tedaviyi ve yoğun günlük terapileri gerektirir. Günlük tedavi programınız mevcut durumunuz ve hedefleriniz dikkate alınarak geliştirilir. Günde en 4-6 terapi seansına kadar süren yoğun kişiselleştirilmiş rehabilitasyon alabilirsiniz.
Hastaları yaşadıkları kontrol edilemeyen sallanma, denge ve koordinasyon güçlüğü, yürüme bozukluğu ve katılık gibi istenmeyen vücut hareketleri için iyileşmelerini sağlayacak teknolojik yaklaşımlar uyguluyoruz.

Fizyoterapi: Konvansiyonel egzersizler kas gücünüzü ve koordinasyonunuzu geliştirmenize yardım edilir. Hareket kabiliyetinizin yeniden oluşması sağlanır.

Robot Destekli Yürüme Eğitimi: Hem yetişkin hem de çocuk hastaların tekrar yürümesini ve bacak fonksiyonlarının geleneksel fizik tedavi türlerinden çok daha hızlı ve daha doğru bir şekilde geri kazanılmasını sağlar.

Robotik El-Parmak-Kol Eğitimi: Hastanın kolunu destekleyen, ağırlığını azaltan ve kolun aktif hareketini güçlendiren robotik cihazlar sık tekrar ile yoğun tedavi sağlayarak beyinde yeniden öğrenme sürecini destekler.

Sanal Gerçeklik Destekli Yürüme ve Denge Eğitimi: Dengeyi, yürümeyi ve bilişsel işlevi geliştirmeye yardımcı olan çeşitli egzersizlerle “sanal gerçeklik ortamı” sunulur.

Elektrik Stimülasyonu: Etkilenen kasların erimesini önlenme ve kas güçlendirme amacıyla kullanılır.

Ergoterapi (İş Uğraşı Terapisi): Duysal ve motor gelişimin iyileştirilmesi ile günlük yaşam aktivitelerinin (giyinme, beslenme, diş fırçalama, yemek hazırlama, ev işlerini yönetme vb.) arttırılması sağlanır.

Bilişsel Tedavi: Hafıza, işlemleme, problem çözme, sosyal beceriler, muhakeme ve güvenlik farkındalığı gibi kayıp bilişsel yeteneklerin geliştirilmesine yardımcı olur.

Konuşma Terapisi: Konuşma, dinleme, yazma ve anlamada kaybolan yeteneklerin tekrar sağlanması planlanır.

Solunum Terapisi: Solunum yollarındaki tıkanıklığı açmak ve fiziksel aktivite ve eforun geri kazanılmasına yardımcı olmak amaçlanır.

Parkinson Tedavisi Hakkında

Merak Edilenler

PARKİNSON HASTALIĞI NEDİR?

Parkinson hastalığı, merkezi sinir sistemini etkileyen ve titreme, yavaş hareket, sertlik ve dengeyle ilgili sorunlarla kendini gösteren ve En sık görülen nörodejeneratif hastalıklardan biridir. Dünya çapında yaklaşık 10 milyon kişi Parkinson hastalığından etkileniyor. Sebepleri hakkında çok az şey biliniyor ancak, dopamin üretiminden sorumlu beyin hücrelerinin azalması ve dejenerasyonu ile oluşur.

Erkekler kadınlardan daha sık etkilenir ve hastalık genellikle 50 ila 60 yaşları arasında ortaya çıkar.

Parkinson hastalığı konuşma, hareket veya bilişsel yetenekler gibi bir veya daha fazla beyin fonksiyonunu etkiler.

PARKİNSON HASTALIĞI BELİRTİLERİ NELERDİR?

Parkinson hastalığının semptomları, özellikle hastalık ilerledikçe karmaşık ve bireyseldir. Semptomlar hastalığın başlangıcında genellikle hafiftir ve zaman geçtikçe giderek daha belirgin hale gelir.

Parkinson hastalığının tipik fiziksel semptomları şunları içerir:

· Titreme (istirahat titremesi),
· Kas sertliği (katılık),
· Küçük adımlarla yürüme,
· Kolların sallanmasında azalması
· Yüzdeki duygusal ifadelerin çok az olduğu veya hiç olmadığı tipik maske yüz
· Denge kaybı

Tipik motor dışı semptomlar şunlar olabilir:

· Uykuda konuşmak veya uyurgezerlik yapmak,
·  İdrar kaçırma,
·  Depresyon,
·  Endişe,
·  Baş dönmesi,
·  Koku kaybı.

Tipik semptomların yanı sıra Parkinson’a sıklıkla uyku sorunları, kabızlık, mesane sorunları ve yutma ve çiğneme sorunları da eşlik eder.

PARKİNSON HASTALARININ TEDAVİ AŞAMALARI NASIL OLUYOR?

Parkinson hastalarının tedavi aşamaları, hastalığın şiddeti ve semptomlarının türüne bağlı olarak değişebilir. Genel olarak, Parkinson hastalarının tedavisi, birçok farklı disiplinden uzmanların bir arada çalışmasıyla yapılır. Bu disiplinler arasında nörologlar, beyin cerrahları, fizik tedavi ve rehabilitasyon uzmanları, fizyoterapistler, ergoterapistler, diyetisyen ve psikologlar yer alabilir.

İlaç tedavileri ve uygulanan derin beyin stimülasyonu (DBS) gibi cerrahi tedavilerin etkilerini arttırmanın yanı sıra, aktiviteye bağlı nöroplastisiteyi uyararak fonksiyonel yeteneğin en üst düzeye çıkarmak için rehabilitasyon programları uygulanır.

PARKİNSON HASTALIĞINDA ROBOTİK REHABİLİTASYON UYGULAMASI NASIL YAPILIYOR?

Parkinson hastalığında robotik rehabilitasyon uygulaması, öncelikle hastanın durumunun değerlendirilmesiyle başlar. Tedavinin başlamadan önce, hastanın hareket kabiliyeti, denge, koordinasyon ve güçlü ve zayıf yönleri gibi faktörler göz önünde bulundurularak bir tedavi planı oluşturulur.

Tedavide, robotik cihazlar kullanılarak hastaların ihtiyaç duyduğu hareket kabiliyetleri, denge ve koordinasyon becerileri geliştirilir. Örneğin, bir kol veya yürüme robotu, hastanın bacak ve kol kaslarını güçlendirmek için çeşitli egzersizler yapmasını sağlar. Sanal gerçeklik uygulamaları, Parkinson hastalarının günlük aktivitelerini yaparken karşılaştıkları zorlukları simüle etmek için kullanılır. Bu sayede hastalar, gerçek hayatta karşılaşacakları zorluklara hazırlanabilirler.

Tedavi süresince hastanın ilerlemesi takip edilir ve tedavi planı gerektiğinde değiştirilir. Bu sayede hastanın tedavi sürecinde en etkili sonuçları alması sağlanır.

YATARAK REHABİLİTASYON İLE AYAKTAN REHABİLİTASYONU ARASINDAKİ FARK NEDİR?

Hasta, yatılı fizik tedavi süresince Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzman Hekimi liderliğinde fizyoterapist, ergoterapist, rehabilitasyon hemşiresi, konuşma – yutma terapisti, solunum terapisti, psikolog, diyetisyen gibi multidisipliner bir ekip ile çalışır. Yatarak rehabilitasyon, hastanın günde 24 saat bakım ve tedavi almasını gerektirir.

Yatılı servisimize kabulden sonra, hastalarımızın ihtiyaçlarına göre tamamen kişiselleştirilmiş bir rehabilitasyon programı tüm gün sürecek şekilde (4-6 saatlik tedavi süresi) sunulacaktır. Rehabilitasyon süreci robotik rehabilitasyon cihazları ile yoğun egzersiz programı, bütünsel bir yaklaşım için konsültasyonlar ve periyodik hasta değerlendirme süreçlerini içermektedir.

• Her gün 4-6 saat arası birebir rehabilitasyon
  • Tüm tıp branşları ile multi-disipliner hasta bakımı
  • 24 saat doktor gözetimi
  • Hastanın tüm ihtiyaçlarını kapsayan kişiselleştirilmiş robotik nörorehabilitasyon programı
PARKİNSON REHABİLİTASYONUNDA NE KADAR SÜRE HASTANEDE KALMAK GEREKİR?

Rehabilitasyonun başarılı olması için 4 önemli faktör vardır:

1. Multidisipliner branş desteği sağlayan hastane
  2. Uzman tecrübeli fizik tedavi doktorları ve rehabilitasyon ekibi
  3. En iyi teknolojik destek
    • Yürüme robotu
    • El robotu
    • Kol robotu
    • İleri yürüyüş ve denge robotu
    • Entegre Sensörler&Sanal gerçeklik
    • Vucüt ağırlık sistemleri
    • Dokunmatik Ekranlar
  1. Tüm iyileşme potansiyelinin ortaya çıkarılması